Skal fortelle flere om Like Mye Verdt

Det kommende året skal influenser Jennie Sofie samarbeide med Normisjon og være ambassadør for prosjektet Like Mye Verdt.

27. september 2019
Tekst Camilla Gullbrekken/Sigrid Rege Gårdsvoll
Foto Privat

Jennie Sofie har 250 000 følgere på Instagram og er en stjerne i influensersammenheng

Innsamlingsrådgiver og prosjektleder Camilla Gullbrekken forteller at Normisjon gleder seg over dette spennende samarbeidet.

– Det er gøy å gjøre noe litt annerledes, og finne nye måter å nå ut til en yngre målgruppe. Jeg har veldig tro på at dette blir et flott samarbeid og at Jennie Sofie vil være en utmerket ambassadør for Like Mye Verdt, sier Gullbrekken.

Jennie Sofie Lie Pickl er 18 år, kommer fra Nesodden og går siste året på videregående skole. Da hun var 13 år ble hun kjent gjennom nettserien «Jenter» på NRK, og har siden blitt headhuntet som programleder for Disney, og designet flere kleskolleksjoner.

Jennie Sofie har over 250 000 følgere på Instagram, hun har sin egen Youtube-kanal og er blogger. Her skriver hun om alt fra hverdagen, kroppspress, kjærligheten, klær og mote, og ellers andre ting som opptar en 18-åring. Jennie Sofie legger vekt på å formidle sunne verdier til sine følgere, og er seg bevisst sitt ansvar som et forbilde for mange unge jenter.

– Jeg er så takknemlig for å få denne muligheten og det er en “once in a lifetime experience” som jeg ikke kunne si nei til. Jeg kommer til å oppleve en helt ny kultur og skal møte en realitet jeg ikke er vant med. Jeg er spent, nervøs og gleder meg til å møte nye mennesker og høre på hva de har å fortelle meg, sier Jennie Sofie, som forteller at hun håper at samarbeidet med Normisjon vil bli spennende og innholdsrikt.

Like Mye Verdt er en samlebetegnelse på prosjekter som innebærer fokus for jenters rettigheter og arbeid for å stoppe barneekteskap i bl.a. Bangladesh og India. Prosjektet fokuserer på utdanning, selvhjelpsgrupper, samt rehabilitering og yrkesopplæring til jenter og kvinner utsatt for prostitusjon og menneskehandel. 

Første uka i oktober reiser Jennie Sofie sammen med Normisjon til Bangladesh. Her skal det lages en dokumentarfilm om Jennie Sofies møte med våre prosjekter. De skal besøke Martin Luther College, SPS-barneskolene i Sylhet, gutte- og jenteinternater, samt bedriften Basha. Filmen skal vises på en filmpremiere i november til inntekt for prosjektet.

Du kan følge Jennie Sofies reise til Bangladesh på Instagram.

Jennie Sofie er ikke ansatt av Normisjon, og får ikke betalt av Normisjon for å promotere innhold knyttet til Like Mye Verdt og Normisjon. Normisjon dekker Jennie Sofies reise til og opphold i Bangladesh. 

Relatert innhold

Andaktsserie: Fjerde søndag i advent

Den nye starten vi alle så sårt trenger, igjen og igjen, melder snart sin ankomst.

Read article "Andaktsserie: Fjerde søndag i advent"

Mer enn bare butikk

– Her har jeg funnet tilbake til meningen med livet. Bruktbutikken på Vigrestad er ikke bare en bruktbutikk. Her blir liv forvandlet.

Read article "Mer enn bare butikk"

Styrker lokalt engasjement

2024 har vært et travelt og fruktbart år for Trygg barndom i Thailand, med stor vekst, oversettelse av materiell og lokal forankring. Det er også doblet antall fasilitatorer og åpnet en ny KF-skole.

Read article "Styrker lokalt engasjement"