7 grunner for å plante

At flere skal få høre om Jesus og høre til i et kristent fellesskap er vårt kall og vår drivkraft i Normisjon. Jesus Kristus til nye generasjoner og folkeslag.

Vi planter ikke for å berge oss selv. Vi planter ikke for å sende kirkepolitiske signaler. Vi planter fordi det handler om misjon.

Med det som utgangspunkt kan vi gi noen grunner til for hvorfor plante:

  • Normisjon vil plante fordi vi opplever at misjonsbefalingen angår oss og vi brenner for å nå nye med evangeliet
  • Normisjon vil plante fordi dagens Norge er den mest sekulariserte varianten av landet vårt som noen gang har vært, og færre og færre har kontakt med kristen tro og kristne mennesker
  • Normisjon vil plante fordi nye menigheter og fellesskap er tre ganger så effektive i å nå nye som det gamle fellesskap er
  • Normisjon vil plante fordi vi vet at det kristne fellesskapet er den beste arenaen for ledertrening og disippelgjøring og personlig vekst
  • Normisjon vil plante fordi planting mest av alt har en vitaliserende og mobiliserende effekt på de omliggende menighetene som allerede finnes på stedet
  • Normisjon vil plante fordi flere mennesker på flere steder mangler nærhet til evangeliet og tilgang til et kristent fellesskap der de bor
  • Normisjon vil plante fordi de gode nyhetene om nåden i Jesus Kristus er på sitt mest tilgjengelige og mest troverdige i fellesskapet av ufullkomne mennesker

Gir disse grunnene gjenklang hos deg?