Sende e-post i MinSide
Hvordan sende epost til én eller flere medlemmer av lokallaget/menigheten fra MinSide.
Skal du sende sms? Les hvordan her.
1) Inne på lokallagets/menighetens side trykker vi på fanen Medlemmer, og får dermed opp listen over alle medlemmer.
2) Om man skal sende e-post til alle medlemmer, huker man av knappen øverst i venstre kolonne, hvilket automatisk markerer alle. Om man skal sende til ett eller flere enkeltmedlemmer velger man dem fra listen. Man kan søke etter f.eks. navn i øverste linje.

3) Om man skal sende e-post til medlemmer basert på bestemte kriterier, velger man disse i øverste linje. I eksempelet under ønsker vi å purre de som ennå ikke har betalt medlemskontingent, så derfor har vi valgt alle som ikke har betalt i år, altså de som samsvarer med «nei» under Betalt i år.
4) Når vi er fornøyd med utvalget, og har fått frem en liste over dem vi skal sende e-posten til (samt har markert mottakerne i venstre kolonne jf. punkt 2), trykker vi på knappen Send epost.

Nå får vi opp skjemaet hvor vi skriver selve e-posten.
5) Øverst får vi et valg om vi skal sende e-posten kun til de som er registrert som medlemmer, kun til eventuelle foreldre, eller begge deler.
6) Når mottakere er valgt, skriver vi e-postens emne i emnefeltet, og så selve e-posten i meldingsfeltet.
7) Eventuelle vedlegg kan lastes opp fra datamaskinen.
8) Under Signatur velger vi helst Lokallag eller Personlig. Det genereres da en standard signatur basert på hvem som er logget inn og skriver e-posten.
9) Når e-posten er ferdig og klar til å sendes, trykker vi på knappen Send.

Om du ønsker å se tidligere utsendte e-poster kan dette kun gjøres i ProFundo, les hvordan her.
Les hvordan du sender sms her.