Opprette nytt verv

Til oversikt manualer MinSide

Hvordan opprette et nytt verv i MinSide.

Skal du endre eller avslutte et verv?

Når lokallaget/menigheten har fått en ny leder, eller skal endre andre verv på MinSide, er det viktig at dette gjøres korrekt.

NB: Det er helt essensielt at det til enhver tid er en som er enten Administrativ leder eller Foreningsleder Normisjonda det kun er disse som har mulighet til å opprette verv og gi andre tilgang. Om du er en av disse, men skal fratre til fordel for noen andre, må altså det nye vervet tildeles før du avslutter ditt. I foreninger/forsamlinger skal valgt leder ALLTID ha rollen som Foreningsleder Normisjon.


1) Om personen som skal få et nytt verv ikke er registrert med et verv allerede, går man først til fanen Verv, hvor man vil se alle med nåværende verv. 

2) Deretter trykker man på Nytt verv.

3) Om personen som skall tiltre i vervet er registrert som medlem, trykker man på Medlemmer og velger så riktig person. Man fyller så ut øvrig etterspurt informasjon.

4) Om personen ikke allerede er medlem, velger man Andre, og fyller ut nødvendig informasjon.

5) Man velger så riktig verv fra nedtrekkmenyen Verv.

6) Om personen er valgt til styret, krysser man av for dette.

7) Om vervet tilsier at personen skal ha tilgang til MinSide, må dette krysses av for. 

8) Når alt er utfylt og krysset av trykker man Lagre.

Man har nå opprettet en ny person i listen over alle med verv. Det kan være verdt å merke seg at man ikke automatisk blir registrert som medlem samtidig, så om personen også er nytt medlem, må dette registreres i tillegg.